V dnešním příspěvku si představíme všechny stoprocentní postupy, které je třeba dodržovat pro spokojenost uživatelů mobilního webu. Jinými slovy, pokud budete postupovat podle bodů, výsledek je zaručený.

Urychlete načítání stránek

mobilní uživatele webu

mobilní uživatele webu

Každého mobilního uživatele ztratíte hned vzápětí po vstupu na své stránky, kdy se mu stránka nenačte. Mobilní sítě jsou zatím velmi pomalé i přes pozvolné zvyšování přenosové rychlosti na 3G i 4G sítích. Nedá se to srovnat s pevným připojením. Proto na to raději pamatujte již během přípravy webu. Rychlost načtení stránky má značný vliv na konverze a celkovou úspěšnost vašeho webu. Ani na mobilním EDGE připojení načtení nesmí trvat dlouho.

Rychlost načítání významným řadícím parametrem i pro výsledky vyhledávání Google nebo AdWords kampaní, proto tedy nejde jen o konverze a rychlost načtení web stránky

Karusely? Jen to ne!

Karusely jsou příliš komplikované a rizikové. Použitím karuselu obsah svým budoucím uživatelům spíše skryjete místo toho, abyste jej dokázali prodat. Ve většině uživatelé vašeho webu uvidí pouze první obrázek. Typy karuselů, podobné bannerům ignorují uživatelé kvůli zaslepení těmito bannery.

  • karusel je výkonnostní zátěží při načítání a vykreslování stránky
  • nepoužívejte tečky jako ovládací prvky, pro ovládání palcem na smartphonu jsou moc malé
  • gesto pohybem do strany tzv. swipe raději vynechte, prohlížeče jej užívají pro interní potřeby

Mnoho prohlížečů toto swipe gesto smýknutí do strany používá pro interní potřeby. Například mobilní Chrome plně přepíná právě pomocí podobného gesta s názvem edge swipe mezi panely s otevřenými stránkami. V mobilním prohlížeči se spouští nechtěně při nepřesném posunu a přibližování stránky.

Intuitivní ikony a navigace

Vaše navigace musí být snadno dostupná. Musí být viditelná i na mobilech, vždy je lepší ji zobrazit celou. Pokud to není možné, zjednodušte co nejvíce její strukturu nebo alespoň zobrazte všechny důležité položky. Jestliže to nejde, používejte ikony a popisky menu.

  • zajistěte, ať se dá web používat i bez navigace

Dostatečně velké aktivní prvky

Aktivní prvky na dotykových displejích mají mít alespoň rozměr čtverečního centimetru. Ono ovládání palcem je velmi nepřesné a mnoho uživatelů s tím má problém a schopnost ovládat je velmi individuální.

  • aktivní prvky musí být snadno ovladatelné palcem

Grafiku přizpůsobte HD displejům

HD displeje typu Retina nebo Amoled velmi dobře zvýší jemnost rastru. Zejména prvky  jako písmo či CSS styly vypadají na displejích dost dobře. Prvky dodávané autorem stránek, tedy ikony a fotografie, ale mohou naopak vypadat hůř, jestliže na ně grafika není dostatečně dobře připravená.  Stojí za tím CSS pixel. Technická řešení můžete provést pomocí vektorového SVG nebo responzivních obrázků pro vaše fotografie.

  • grafika musí být přizpůsobená vysokokapacitním displejům

Responzivní design

Rozlišení obrazovky na mobilních zařízeních je velmi různorodé. Jak na Android platformě i na Apple zařízeních. Chytrý telefon má v menším rozměru asi 320, tablet 768 a desktop nad 1024 pixelů.

  • stránky na rozlišení pod 768 pixelů se musí umět plynule přizpůsobovat velikosti displeje

Aktivní telefonní čísla

Uživatelům chytrých telefonů usnadněte kontakt s vámi tím, že telefonní číslo z webu bude sloužit jako odkaz pro otevření přímo do telefonního hovoru. Stejně aktivujte Skype volání a na Apple zařízeních FaceTime a odeslání SMS.

  • vytvořte aktivní odkazy na veškeré kontakty

Neschovávejte důležité prvky jako je navigace, nezakazujte zoomování, zajistěte dobře načítané webfonty.


Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.

Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.