Persony v hledáčku
Používáte persony při tvorbě obsahu? Ona samotná tvorba person je totiž jedním ze základních používaných nástrojů, jak získat množství inspirace pro tvorbu důležitého obsahu na svůj web či na externí stránky. Persony nám také pomůžou představit si takto přímo reálně osobu, pro kterou tento určitý obsah tvoříme. Asi největší přínos tato skutečnost představuje proto, že je možné ve velkém množství ušetřit čas. Mnohem lépe se nám budou také psát texty, vytvářet obsah a díky tomu pak určitě dosáhnete lepší konverze.
Cílová skupina a persona
Je důležité persony poznat a vědět, jak je vytvořit. Asi největší základní chyba, které se často dělá je, že si lidé pletou dva pojmy. Jde o cílovou skupinu a právě personu. Ona cílová skupina se dá definovat jako široce ohraničená skupina lidí, kteří mají dohromady něco společného. Jde o věk, pohlaví, jejich zájmy, zaměstnání, bydliště a mnoho dalšího. Persona je ale typický představitel této cílové skupiny. Jde tedy o jedince, nikoliv o skupinu.
Tato persony potřebujeme zejména při grafické úpravě jakéhokoliv webu. Potřebujeme, aby se zde zákazník velmi snadno a rád pohyboval. Výsledkem je prodej služby či zboží. Při tvorbě obsahu webu je důležité, abychom návštěvníka zaujali a on získal to, co chce. Také při umístění všech externích článků i odkazů, cílení reklamy v dané obsahové síti, v PPC reklamě i na sociálních sítích. Personu potřebujeme pro všechny způsoby, kdy je třeba zajistit naše sdělení těm správným lidem, tedy zákazníkům.
Tvoření persony
Je třeba si určit cíle, tedy co vlastně „od“ a také „pro“ návštěvníka webu chceme, aby nakonec udělal. Nejde jen o nákup, ale i o sběr dat. Nemá to být vysněný neexistující klient, ale persona vychází z reálných dat získaných v dané oblasti. Celá finální podoba persony, tedy veškeré informace, zahrnující záliby, třeba i negativní vlastnosti nebo fotografie pro naši lepší představivost. Lze mít i více person. Persona není jen představa o ideálním zákazníkovi, ale osoba vycházející z důkladné analýzy a širokého množství podkladů. Jde o všeobecné i vlastní statistiky, údaje Google Analytics, různé dotazníky, studie a výzkumy z oboru, podrobný přehled konkurence či podklady ze sociální sítě.
Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.
Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.