Provozování eshopu není sranda – 1. část
V naší České republice jsme naprostí experti na eshopy, alespoň co se týká počtu. Velké množství lidí se snaží vydělat na internetu. Založit si internetový obchod je v dnešní době opravdu dost snadné. Mnoho eshopů se ale potýká i se základními neduhy a problémy.
Nesprávný přístup
Internet není nic nadpozemsky magického, co naplníte po založení produkty a objednávky se vám sami jen tak pohrnou. Provoz eshopu je velmi složitá forma podnikání jako každá jiná. Eshopům vládne velká konkurence. Kromě vyřizování objednávek a marketingu budete řešit problémy s dodavateli, účetnictví a negativní hodnocení zákazníků nejen na Heuréce, kde vám to pořádně zavaří třeba vaše přepravní společnost, nikoliv vy sami.
Zastaralý a nepřívětivý web
Web, který má typický šablonovitý vzhled, dnes okamžitě přijde o důvěru zákazníků. Typickým nešvarem je zcela nesprávné rozmístění prvků a UX chyby. Je třeba dodržovat standardy, jako je logo vlevo nahoře a košík vpravo. Dbejte vždy na prvky uživatelské přívětivosti.
Zákazníky odradí:
- nedůvěryhodný web
- nutnost registrace pro nákup
- velmi zdlouhavý objednávkový proces
- rychlost načítání stránek
Neprůchodnost stránek rozdílný obsah pro jednotlivé návštěvníky
Nevhodným používáním technologií JavaScript nebo flash potřebných pro práci s košíkem a při objednávkovém procesu, je třeba naopak dbát i na to, aby nebránili indexaci ostatního obsahu. Velmi časté je zobrazování jiného obsahu uživatelům se zapnutým JavaScriptem a pro ty, co nemají JavaScript povolený. Stejně fungují i roboti vyhledávačů. Některé e-shopy technologii používají pro zobrazení navigace, klíčových prvků i odkazu na obchodní podmínky.
- staňte se vyhledávačem a projděte si svůj web, zakažte JavaScript i přijímání cookies a přepněte na Googlebota, zkontrolujte hlavní stránku, navigaci a hlavní části sortimentu
Správná klíčová slova
Optimalizace na správná klíčová slova umí divy. Stačí jedno slovo a správné cílení na dotaz docílí znásobené hledání ve vyhledávačích. Na první pohled malá změna může znamenat velký posun vpřed. Dobré je zjistit pomocí analýzy klíčových slov, co je nejvíce hledané a co nejlépe odpovídá produktu nebo službě. Pouhé doplnění pár písmen dobře cílí na dotaz, který je pak mnohonásobně hledaný ve vyhledávačích.
Duplicitní obsah a kopírované popisky zboží
Duplicitní obsah nevznikne, jen pokud vezmete obsah z hlavního webu a bez jakékoliv změny jej dáte na satelitní web. K duplicitě dojde, pokud jsou dostupné adresy s naprosto stejným obsahem.
- vyhledávače vybírající z několika stejných zdrojů zvolí jeden, ostatní stránky vynechají
- přijdete o ranky a efekt získaných zpětných odkazů na duplicitní obsah či stránky
- stránky se stejným obsahem přesměrujte metodou 301
- nebo vyberte jednu hlavní a pak použijte atribut canonical
- nekopírujte popisky
Pro kontrolu použijte nástroje Copyscape, PlagSpotter a Google. Zadávejte kusy textu v uvozovkách. Kopírované popisky spadají do duplicitního obsahu. Stejným obsahem nedáte klientům přidanou hodnotu. Originální popisky produktů používejte minimálně u těch nejdůležitějších, které máte skladem a nejvíce se prodávají nebo chcete prodávat.
[Kamil Rak1]Nejasné co je tím myšleno
Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.
Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.