Provozování eshopu není sranda – 2. část
Další pozornost je třeba věnovat obrázkům a jejich používání při vkládání na webové stránky. Při správném provedení vkládání pomůžete vyhledávačům i zrakově postiženým návštěvníkům poznat váš obsah a získáte návštěvníky ze služeb jako Google images a Obrázky.cz. Mezi hlavní chyby patří následující údaje.
Obrázky a další multimediální obsah
- nevyplněný atribut alt u obrázků a jejich špatný název, respektive URL
- použití nesprávné velikosti – náhled je v podstatě zmenšený originál, kdy návštěvníci zbytečně stahují další data
- zkuste video, které je tematicky atraktivní obsah pro snadnější získávání odkazů
- upozorněte vyhledávače na obsah sdělení a využijte video pro SEO
Špatná navigace
Navigace má být přehledná, na vhodném místě a zohledňovat hlavní pojmy z analýzy klíčových slov. Preferujte raději kratší a lehce zapamatovatelná URL kategorií a produktů.
- jednotlivá slova oddělujte pomlčkami
- URL nemá obsahovat ID relací, více parametrů a vícenásobná přesměrování
Při zadání do vyhledávacího pole různých jazykových kombinací musí váš web zobrazit základní termíny odpovídající položky. Vyzkoušejte, zda to funguje.
- splňte pravidlo maximálních 3. kliknutí pro návštěvu jakékoliv stránky
- u rozbalovacích položek použijte vždy šipku/y
- u větších webů použijte drobečkovou navigaci
- návštěvník má vždy vědět, ve které části vašeho webu se právě nachází
- použití křížových odkazů je výhodné pro cross-selling
- použití více cest pro konkrétní stránku, jako filtrování, kategorizace a sitemap
SEO vás nespasí
SEO není to, co vám automaticky zajistí vyšší návštěvnost a větší zisky. Pokud se dostanete na přední pozice ve vyhledávačích, ještě to není známka úspěchu. SEO je jen část. Nežádejte po zákaznících registraci pro nákup a připravte jim intuitivní web.
- SEO je jeden z důležitých faktorů, ale samo o sobě nestačí
Zesilte odkazový profil
Zaměřte se na vytvoření kvalitního a uživatelsky přívětivého webu s kvalitním obsahem. Pracujte na neustálém získávání kvalitních odkazů.
- pro vyhledávače pro upřednostnění vašeho eshopu zadejte zpětné odkazy
- linkbuilding je založen na přímé akci, oslovování partnerů, influencerů a webů k inzerci
- pasivní získávání odkazů formou lákání backlinků na kvalitní, unikátní a atraktivní obsah
Budujte dlouhodobou strategii
Musíte mít vizi, definovaného cílového zákazníka jako jedince i v rámci skupiny, SEO, linkbuilding, obsahový marketing, časový plán, propracované účetnictví i stanovený rozpočet. Vše souvisí s provozem eshopu i nabízenou službou. Vytvořte si dlouhodobou strategii.
Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.
Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.