Provozování eshopu není sranda – 4. část
Zobrazení chybové stránky tak trochu souvisí s nefunkčními odkazy. Lze najít souvislost s nekontrolovaným linkbuildingem, špatnou správou vlastního webu a vyřazenými produkty.
Chybová stránka 404
Tato stránka 404 informuje o možných důvodech, proč se na ni návštěvník webu dostal a následně má nabídnout řešení s odkazem na hlavní stránku nebo kategorii. Musíte ji monitorovat a stále zjišťovat, o které chybové stránky jde.
- funkci podporuje Google Analytics a pro jiné redakční systémy najdete alternativy
Využijte potenciál sociálních sítí
Sociální sítě jsou dnes samozřejmostí a představují významnou oblast. Provažte kontakty, ukažte se a získejte důvěru. Nečekejte ale zázraky. Facebook a další sociální platformy přímo neprodávají, přesto mají svůj účel.
- volte vhodné sociální sítě podle vašeho zaměření a pak se na nich propagujte
- udržujte stejný styl komunikace jako na hlavním webu
- využijte všech výhod a funkcí zvolené platformy
- marketing na sociálních sítích je stejný jako u jiných typů sdělení
Využijte cross-selling a up-selling
Cross-selling se zakládá na prodeji souvisejících produktů. Princip je vhodný u prvního nákupu i u pravidelných nákupů. K řasence tužku na oči a ke kávě šálek na kávu. Postupy různě kombinujte. Up-selling je navyšovací prodej kvalitativně lepšího zboží. Oba způsoby vedou ke zvýšení zisku z jednotlivých nákupů.
- obě metody kombinujte s dalšími druhy marketingu
- propojte je s e-mailem a newslettery
- efektivně pracujte se získanými zákazníky, což je snazší než získávání nových
Využijte e-mailový marketing
Podle statistik a výzkumů se 81 % obchodů uzavírá po pátém kontaktu. 90 % obchodníků to před pátým kontaktem vzdá. Základem je tedy dobrá komunikace, která v sobě skrývá obrovský potenciál.
- zaměřte se na efektivní sbírání kontaktů
- zasílejte kvalitní obsah, e-mailing je levný, dobře měřitelný, snadno automatizovatelný
- dobře zvládnutý e-mailový marketing je kanál s nejvyšší návratností vydaných investic
- zkuste SmartEmailing s obsáhlou akademií znalostí
Vyhodnocujte výsledky
Správným vyhodnocováním dosažených výsledků můžete smysluplně a cíleně upravit dlouhodobou strategii. Vyhodnocujte důležité metriky.
- celkovou návštěvnost a zdroje návštěvnosti
- konverzní poměr
- obrat, zisk a návratnost investic
- nejprodávanější sortiment a trendy
- průměrnou hodnotu objednávky
- efektivitu jednotlivých stránek eshopu, vyšší aktivitu na stránkách a míru opuštění
- zmínky o vašem webu
Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.
Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.