Zrušení pravého sloupce reklam ve vyhledávání Google
Proč přichází zrušení pravého sloupce reklam ve výsledcích vyhledávání Google? V PPC branži tato zpráva způsobila tak trochu pozdvižení. Google chce asi vydělat víc peněz. To je ta úplně první věc, která vás napadne, když slyšíte tuto zprávu. Jde o víc peněz pro Google. Oním zrušením pravého sloupce a následným přidáním čtvrté TOP pozice dojde naprosto jednoznačně k rozšíření prostoru, který se dá využít pro placenou reklamu. Stejně tak snižuje prostor pro veškeré organické výsledky v každém vyhledávání. Pro mnohé firmy to znamená, že této skutečnosti musí upravit svůj marketing.
Co to udělá s proklikem
Je to zajímavá informace zejména pro větší hráče. V různých oblastech se následně ceny za proklik mohou vyšplhat až do výšin a ještě mnohem výš. Bude to stále na téma, kdo má víc peněz, ten prostě vyhraje. Jistěže nejde pouze jen o cenu za proklik. Jde také hlavně i o kvalitu všech kampaní jako takovou. Proto do budoucna zase bude o mnoho víc kladen důraz na vyšší kvalitu. Všichni inzerenti budou nově muset ještě mnohem víc zapracovat na klíčových slovech a segmentacích. Ty pak může zvyšování této ceny alespoň z části eliminovat.
Menší inzerenti odpadnou
Naprosto jistě nastane ústup menších inzerentů, protože pro velkou spoustu malých inzerentů do teď byla návratnost investic sice optimální při umístění na 4+ pozici, nově to bude jinak. Asi to bude pro některé i výhoda za určitých okolností. Dostanou se na onu čtvrtou TOP pozici. To pak přinese velké plus, protože právě TOP pozice přináší největší podíl výkonu. Současně to ale pro některé z nich přestane být zcela efektivní. Přesunou se naprosto jistě až na tři spodní pozice, úplně pod organické výsledky ve vyhledávání. Možná se dostanou úplně pryč z první stránky. No a tam jsou odsouzeni k zániku. Jde tedy o to zničit malou konkurenci a vládnout budou velcí a mocní.
Jak je na tom Sklik
Půjde také o výhodu pro Sklik a záleží na tom, jak na to zareaguje. Postupem času se předpokládá, že inzerenti, kteří následně neuspějí v AdWords, budou opět část svých rozpočtů přesunovat zpět na Seznam.cz, kde zatím toto prostředí zůstává stejné a nemění se. Seznam.cz ale pravděpodobně půjde dál svou cestou.
Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.
Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.